1,980g - The ST26 Swicht. Defying all conditions, the ST26 REACTOR combines sleek design with our REACTOR airbag technology. It is extremely versatile, weatherproof and the ideal companion for your ski trips
ST26 SWITCH COVER
- Triple access to the main compartment.
- Top access through the magnetic buckled top.
- Side access via a YKK AquaGuard zip.
- Full access to the main compartment via a zip on the back.
- Exterior pocket dedicated to the storage of safety equipment equipped with retaining sheaths.
- Two external pockets for storing a mask or for small valuables.
- Removable straps let you carry skis diagonally or in an A-frame format, two ice axes, a snowboard or snowshoes.
- Splitboard compatible.
- Pack volume compression system.
- Daisy Chain straps compatible with the ARVA helmet holder.
- YKK AquaGuard waterproof zips
- SWITCH modular system compatible.
Doppelballone mit adäquater Position: |
|
Verbesserte Aufblasreserve: |
|
Die 3D-Fit-Technologie ermöglicht mit nur einer Einstellung eine optimale |
© splitboards europe all pictures | riders: DAV Camp Basic | location: Montafon
Made in France
In a world of constant change, ARVA is proud to manufacture its avalanche transceivers and airbags in France, reaffirming its commitment to transparency and quality.
Our products are the result of an unwavering quest for performance, supported by rigorous controls and close collaboration with local production centers.
Our decision to manufacture in France guarantees proximity and traceability.
Saving lives, protecting the planet
For over 35 years, ARVA has been protecting mountain enthusiasts with reliable avalanche rescue equipment.
In the face of climate change, we are aware of our responsibility to protect the environment, which is the playground of our outdoor enthusiasts.
In 2019, ARVA launched a sustainability program to assess our ecological footprint.
We have set ourselves 14 ambitious targets to reduce our greenhouse gas emissions by 15% by 2025.
In addition, starting in November 2021, we will offset every kilogram of CO2 equivalent emitted by ARVA
by financing climate protection projects in collaboration with ClimatePartner. At ARVA, safety and environmental protection go hand in hand.
Join us in our commitment to a safer and more sustainable future in the mountains we love.
Die Frage nach dem Airbag!
Ich gehe seit den 1990er nur mit einem Airbag-Rucksack an den Berg auf Skitour. Damals hat man das noch mit sehr hohem Gewicht wirklich wollen müssen. Meinen ersten 40L Rucksack hab ich noch persönlich bei Peter Aschauer (ABS) in Pasing abgeholt. Der wog 8kg leer!
Seit dem hat sich viel getan. Gewicht und Technik sind weitergegangen. Seit ca. 5 Jahren gehe ich mit einem ARVA auf Skitour und bin sehr begeistert.
- Er ist super leicht
- Ein toller Rucksack, mit tech. super Lösungen von Alpinisten für Alpinisten
- Sehr zuverlässig in der Auslösung
- made iin France!
- kein aufladen von Akkus - geht immer!
Wenn ein ABS dann ein ARVA - das ist meine Meinung und ich werde auch die nächsten 20 Jahre nur mit einem Airbag-Rucksack an den Berg gehen.
Aber ich kann vollkommen verstehen, wer das heutige Mehrgewicht von ca. 1.5kg gegenüber einenm normalen Rucksack scheut. Einen Airbag dabei zuhaben ist eine OPTION. Aber ein LVS und dieses auch zu 100% bedienen zu können, ist ein MUSS
© splitboards europe all pictures | riders: DAV Camp Basic | location: Montafon